Освітня програма закладу освіти

СХВАЛЕНО
Протокол педагогічної ради
Троянівської загальноосвітньої
 школи І – ІІІ ступенів
від 01 листопада 2018р. № 4                


ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор
Троянівської ЗОШ І-ІІІ ст.
______   В . Б. Гребенюк
01 листопада 2018р.
М.П.


                                                                                         



ОСВІТНЯ   ПРОГРАМА



ТРОЯНІВСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ

НА 2018-2023 РОКИ


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до Освітньої програми 
 Троянівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
 

1.      Мета освітньої програми:
-          реалізація предметного і міжпредметного змісту навчання, що забезпечує розвиток здібностей дитини, становлення її як повноцінної, соціально активної, конкурентноздатної особистості, яка володіє ключовими компетентностями (вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися іноземними мовами; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей; культурна компетентність; підприємливість та фінансова грамотність);
-          забезпечення діяльнісної спрямованості навчання, яке передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практичну його спрямованість;
-          реалізацію в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметнихзв’язків;
-          наскрізних ліній, що є засобом інтеграції ключових і загально предметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів;
-          зосередження педагогічного колективу на  цілеспрямованості, системності і єдності діяльності  в змісті освіти.
2. Нормативно-правове забезпечення:
       -          Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»;
-                      Державний стандарт початкової освіти, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №87;
-                      Державний стандарт початкової загальної освіти, затвердженого Постановою кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462;
-                      Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2013 року №6;
-                      Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти І ступеня, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року № 407;
-                      Типова освітня програма розроблена під керівництвом Савченко О.В. 1-2 клас, затверджена наказом Міністерством освіти і науки України від 21.03.2018 року №268;
-                      Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року    № 405;
-                      Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня,   затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року № 408;
-                      Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня,     затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 року № 406;
3. Термін реалізації: 2018-2023 роки
4. Структура програми:
1 розділ– початкова освіта,
2 розділ – базова середня освіта,
3 розділ – повна загальна середня освіта.


 Кожна з них визначає:
1.Загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення.
2.Очікувані результати навчання учнів.
3.Рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.
4.Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією Типовою освітньою програмою.
5. Напрямки реалізації.
Згідно з  чинним законодавством організувати освітній процес відповідно до рівнів типових освітніх програм трьох ступенів навчання:
 І ступінь – початкова освіта тривалістю чотири роки;
 ІІ ступінь – базова середня освіта тривалістю п’ять років;
 ІІІ ступінь  - повної загальної середньої освіти тривалістю два роки.
(ІІІ ступінь – профільна середня освіта тривалістю три роки з 2029р.НУШ).
1.При реалізації освітньої програми забезпечити:
-          логічну послідовність вивчення предметів, що розкривається у відповідних навчальних програмах;
-          рекомендовані форми організації освітнього процесу, основними формами якого є різні типи уроку: формування компетентностей; розвитку компетентностей; перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей; корекції основних компетентностей; комбінований урок. Також рекомендованими формами організації освітнього процесу є екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо;
-           використання в освітньому процесі сучасних інноваційних технологій, систем (методик) навчання;
-          науково-дослідницьку діяльність, участь у проєктах;
-          профільне спрямування навчання в старшій школі, що сформовано закладом освіти з урахуванням можливостей забезпечення якісної його реалізації;
-          роботу з обдарованими дітьми;
-          навчання дітей з особливими освітніми потребами.
2. Здійснити навчально-методичне забезпечення освітнього процесу,  зокрема підручниками та навчальними посібниками, схваленими Міністерством освіти і науки України.
3. Спрямувати освітній процес на задоволення потреб учнів у виборі програм навчання.
4. Запровадити в освітній процес школи сучасні технології навчання, зокрема: проєктні, інформаційно-комунікаційні, критичного мислення, інтерактивні технології, моніторингові оцінювання, окремі освітні тренди.
5. Враховуючи особливості організації освітнього процесу та індивідуальні освітні потреби учнів, особливості регіону, рівень навчально-методичного та кадрового забезпечення сформувати варіативну складову навчального плану, спрямувати її на підсилення предметів інваріантної складової, запровадження факультативів, курсів за вибором, що розширюють обрану закладом освіти спеціалізацію, розвивають індивідуальну орієнтованість особистості та формують її всебічний розвиток.
6. Реалізувати навчання за наскрізними лініями через: організацію розвивального освітнього середовища, роботу в проєктах, позакласну навчальну роботу і роботу гуртків.
7. Забезпечити профільне навчання гуманітарного спрямування старшої школи  предмета «Українська  мова і література» для 11 класу.
8. Врахувати вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти. Для 10 класу запроваджена навчальна програма рівень «Стандарт».
9. Створити умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами.
6. Контроль і корекція.
-          реалізувати проєкт «Шкільний моніторинг як інструмент системи внутрішнього забезпечення якості освіти»;
-          виробити критерії оцінки реалізації освітньої програми.
7.Принципи реалізації освітньої програми:
-          забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
-          забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
-          розвиток інклюзивного освітнього середовища;
-          забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;
-          науковий характер освіти;
-          цілісність і наступність системи освіти;
-          прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
-          відповідальність і підзвітність органів управління освітою та закладів освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності перед суспільством;
-          інтеграція з ринком праці;
-          нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
-          свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності;
-          дитиноцентризм;
-          людиноцентризм;
-          гуманізм;
-          демократизм;
-          виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
-          формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
-          формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
-          формування громадянської культури та культури демократії;
-          формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля.



1 РОЗДІЛ
ПОЧАТКОВА ОСВІТА

1. Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін
Навчальний план на 2018/2019  н.р.  складений відповідно:
для 1 класу –     для 1, 2 класів -  за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти  розробленої під керівництвом О.Я. Савченко;
для 2 - 4 класів – за Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженою наказом МОН від 20.04.2018 № 407 ( таблиця 1).
      Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 2-4-х класів закладів загальної середньої освіти складає 2618  годин/навчальний рік:
для 2-го класу – 850 годин/навчальний рік,
для 3-го класу884 години/навчальний рік,
для 4-го класу884 години/навчальний рік.
При визначенні гранично допустимого навантаження учнів ураховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 2-4 класах – 40 хвилин, 5-11 класах – 45 хвилин.
     Навчальні плани включають інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову,  в якій передбачено додатковий  час на навчальні курси за вибором, факультативи, індивідуальні та групові заняття. Навчальний час, передбачений на варіативну складову може бути використаний на предмети інваріантної складової, на проведення індивідуальних та групових занять.    
Відповідно до Загальних положень типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня, затверджених наказом МОНУ від 20.04.2018р. №407, освітню програму укладено за такими освітніми галузями:мови і літератури (мовний і літературний компоненти), математика, природознавство, суспільствознавство, мистецтво, технології, здоров'я і фізична культура; до предметів, які вивчаються в початковій школі закладу відносяться: українська мова, іноземна мова, математика, природознавство, я у світі, музичне мистецтво, трудове навчання, інформатика, основи здоров'я, фізична культура.
Зміст  предметів, які вивчаються в початковій школі, закладений в переліку навчальних програм для учнів закладів загальної середньої освіти І ступеня (затверджених наказом МОН від 29.05.2015 № 584).
Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.

Типовий навчальний план

Назва
освітньої галузі
Класи
Кількість годин
на рік
1 кл.
2 кл.
3 кл.
4 кл.
Разом
Інваріантний складник
Мовно-літературна

315

350

350

350

1365
Іншомовна
Математична
140
140
140
140
560
Я досліджую світ (природнича,
громадянська й історична, cоціальна, здоров’язбережувальна галузі)

105

105

105

105

420
Технологічна

35

70

70

70

245
Інформатична
Мистецька
70
70
70
70
280
Фізкультурна*
105
105
105
105
420
Усього
770
840
840
840
3290
Варіативний складник
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять
35
35
70
70
210
Загальнорічна кількість навчальних годин
805
875
910
910
3500
Гранично допустиме тижневе/ річне навчальне навантаження учня
20/700 
22/770 
23/805
23/805 
/3080 
Сумарна кількість навчальних годин, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу на групи) 
805 
875
910
910
3500 

* Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навантаження учнів.
Контроль і оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти І ступеня здійснюються на суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку у процесі навчання. За цих умов контрольно-оцінювальна діяльність набуває для здобувачів формувального характеру. Контроль спрямований на пошук ефективних шляхів поступу кожного здобувача у навчанні, а визначення особистих результатів здобувачів не передбачає порівняння із досягненнями інших і не підлягає статистичному обліку з боку адміністративних органів.
Упродовж навчання в початковій школі здобувачі освіти опановують способи самоконтролю, саморефлексії і самооцінювання, що сприяє вихованню відповідальності, розвитку інтересу, своєчасному виявленню прогалин у знаннях, уміннях, навичках та їх корекції.
Навчальні досягнення здобувачів у 1-2 класах підлягають вербальному, формувальному оцінюванню, у 3-4 – формувальному та підсумковому (бальному) оцінюванню.
Формувальне оцінювання має на меті: підтримати навчальний розвиток дітей; вибудовувати індивідуальну траєкторію їхнього розвитку; діагностувати досягнення на кожному з етапів процесу навчання; вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню; аналізувати хід реалізації навчальної програми й ухвалювати рішення щодо корегування програми і методів навчання відповідно до індивідуальних потреб дитини; мотивувати прагнення здобути максимально можливі результати; виховувати ціннісні якості особистості, бажання навчатися, не боятися помилок, переконання у власних можливостях і здібностях.
Підсумкове оцінювання передбачає зіставлення навчальних досягнень здобувачів з конкретними очікуваними результатами навчання, визначеними освітньою програмою.
Здобувачі початкової освіти проходять державну підсумкову атестацію, яка здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та (або) якості освіти.
З метою неперервного відстеження результатів початкової освіти, їх прогнозування та коригування можуть проводитися моніторингові дослідження навчальних досягнень на національному, обласному, районному, шкільному рівнях, а також на рівні окремих класів. Аналіз результатів моніторингу дає можливість відстежувати стан реалізації цілей початкової освіти та вчасно приймати необхідні педагогічні рішення.

2. Очікувані результати навчання  та компетентностей учнів
Освітня програма спрямована на реалізацію мети та завдань освітньої галузі, визначених у Державному стандарті початкової загальної освіти, що забезпечує формування у молодших школярів ключових компетентностей, які позначаються через уміння вчитися,здатність логічно міркувати, уміння критично мислити, готовність розв’язувати проблеми із застосовуванням досвіду практичної діяльності для вирішення повсякденних задач, уміння працювати в команді тощо. Крім того, навчання  в 1-4 класах сприятиме виробленню в учнів передумов самостійного пошуку й аналізу інформації,  фінансової грамотності та підприємницьких навичок.
Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.
Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Тому доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості перевіряти його на практиці й встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметнихзв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.
3. Форми організації освітнього процесу
Відповідно до Типової освітньої програми  закладів загальної середньої освіти І ступеня  педагогічний колектив запроваджує такі форми організації освітнього процесу,
різні типи уроків:
-          формування компетентностей;
-          розвитку компетентностей;
-          перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей;
-          корекції основних компетентностей;
-          комбінований урок;
ü  екскурсії,
ü  віртуальні подорожі,
ü  спектаклі,
ü  квести, які вчитель організує у межах уроку або в позаурочний час.

4. Вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою
У відповідності  до Закону України «Про освіту» початкова освіта здобувається, як правило, з шести років.
Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року. Діти, яким на 1 вересня поточного навчального року не виповнилося шести років, можуть розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, якщо їм виповниться шість років до 1 грудня поточного року. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку.
Розроблено програму шкільного моніторингу внутрішнього забезпечення якості освіти, яка включає такі компоненти:

КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Педагогічні працівники*
Необхідно
(осіб)
Фактично
(осіб)
Відсоток від необхідного
1
2
3
4
Усього педагогічних працівників
4
4
100
з них:



Мають відповідну освіту
4
4
100
працюють у навчальному закладі за сумісництвом
-

-

ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЯКІСНИЙ СКЛАД ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
з/п
Найменування навчаль-ної дисципліни
Прізвище, ім'я, по батькові
Найме-нування посади
Найменування закладу,
якийзакінчив
(рік закінчення, спеціальність, кваліфікація за дипломом)
Кваліфікаційна категорія педагогічне, звання
(рі квстановлення, підтвердження)
Педагогіч-ний стаж
(повних років)
Підвищеннякваліфікації за фахом
(найменуваннянавчального закладу, номер, дата видачі документа про підвищення кваліфікації)
При-мітки
1
2
3
4
5
6
7
8
9

1. Особи, які працюють за основним місце мроботи
1
1кл
Новомлинець С. В.
Вчитель
Житомирський державний університет
Друга категорія
2017
16
ЖОІППО 2017
НУШ

2
2кл
Мельниченко І. Ю.
Вчитель
Коростишівське педучилище
Спеціаліст, старший вчитель
2017
36
2016
ЖОІППО
НУШ

3
3кл
Гасин С. Ф.
Вчитель
Чернігівський педінститут
Перша категорія
2020
50
2019
ЖОІППО


4
4кл
Гасин В. І.
Вчитель
Чернігівський педінститут
Перша категорія
2016
42,5
2016
ЖОІППО
НУШ


2. Особи, якіпрацюють за сумісництвом

-
-
-
-
-
-
-
-

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
з/п
Перелік навчальних програм
з  усіх дисциплін робочого навчального плану
Наявність
(так/ні)
Ким затверд-жено
Рікз атверд-ження
1
2
3
4
5
1
Програма Савченко О.Я. Типова освітня програма для ЗЗСО 1цикл 1-2кл
так
колегія мон
22.02.18
2
для 3-4 класів  за Типовою освітньою програмою  закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженою наказом МОН України від 20.04.2018 № 407              ( таблиця 1);

так
колегія мон
22.02.18


ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАЛЬНИМИ ПІДРУЧНИКАМИ ТА ПОСІБНИКАМИ, РЕКОМЕНДОВАНИМИ МОН УКРАЇНИ
Навчальними підручниками та посібниками забезпечено 100%.
з/п
Клас
Наймену-вання навчальної дисципліни
Автор
підручника (навчальногопосібника)
Наймену-вання підручника (навчальногопосібника)
Видав-ництво, рік видання
Кількість примірників
Необ-хідно
Фак-тично
1
2
3
4
5
6
7
8
1
2кл
Укр.мова та читання
Пономарьова К.
Укр.мова та читання ч.1
Київ Оріон
2019

23
2
2кл
Укр.мова та читання
О.Савченко
Укр.мова та читання Ч.2
Київ Оріон
2019

23
3
1кл
 Укр.мова та читання

Пономарьова К.
Буквар. Укр.мова, ч1
Київ Оріон
2018

23
4
1 кл
Укр мова та читання
Пономарьова К.
Буквар
Укр. мова, Ч2
Київ Оріон
2018

21
5
1кл
Математика
Листопад Н.
Математика
Київ Оріон
2018

20
6
2кл
Математика
Листопад Н.
Математика
Київ Оріон
2019

23
7
1кл
Я досл світ


Гільберг
Я досл світ
Ч1
Київ Оріон
2018

21
8
1 кл
Я дослі світ

Гільберг
Я досліджую світ
Ч2
Київ Оріон
2018

21
9
2кл
Я досл світ
Гільберг
Я досл світч1
Київ Оріон
2019

23
10
2кл
Я досл світ
Гільберг
Я досл світЧ2
Київ Оріон
2019

23
11
1 кл
Мистецтво
Масол
Мистецтво
Київ Оріон
2018

21

12
2 кл
Мистецтво
Масол
Мистецтво
Київ Оріон
2019

23
13
1 кл
Англійська мова
Карпюк
Англійська мова
Київ Оріон
2018

21

14
2 кл
Англійська мова
Карпюк
Англійська мова
Київ Оріон
2019

23

5. Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРИМІЩЕННЯМИ НАВЧАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ,ІНШИМИ ПРИМІЩЕННЯМИ, СПОРТИВНИМИ МАЙДАНЧИКАМИ
з/п
Перелік приміщень навчального призначення, інших приміщень, спортивних майданчиків
(відповідно до нормативів матеріально-технічного забезпечення та санітарно-гігієнічних вимог)
Кількість
приміщень
Площа з розрахунку
на одного учня (кв.м.)
Власні (орен-довані) примі-щення, майдан-чики
Необхідно
(одиниць)
Фактично
(одиниць)
Необхідно
Фактично
1
2
3
4
5
6
7
1
Класні кімнати
4
4



2
Актова зала
1
1



3
Спортивна зала
1
1



4
Ідальня
1
1



5
Спортивний майданчик
1
1


1

Якість проведення навчальних занять оцінюється рівнем сформованості ключових компетентностей учнів, діяльнісним підходом до  проведення занять, результатами навчальної роботи.
Розроблено шкільний моніторинг внутрішнього забезпечення якості освіти, яка включає такі компоненти:

·                     політика та процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
·                     система та механізми забезпечення академічної доброчесності в закладі освіти;
·                     критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
·                     механізми реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти.


2 РОЗДІЛ
БАЗОВА СЕРЕДНЯ ОСВІТА
(Впровадження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392).
Програма розроблена відповідно до наказу Міністерства освіти і науки від 20.04.2018 року №405 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня».
Програмою передбачено:
1.Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.
1.1.Навчальний план з українською мовою навчання і вивченням двох іноземних мов (Таблиця 10 до Типової освітньої програми)

Навчальний план закладів загальної середньої освіти
з навчанням українською мовою і вивченням двох іноземних мов
Основна школа

Освітні галузі
Навчальні предмети
Кількість годин на тиждень у класах
5
6
7
8
9
Мови і літератури
Українська мова
3,5
3,5
2,5
2
2
Українська література
2
2
2
2
2
Перша іноземна мова(англ 
3
2
2
2
2
Друга іноземна мова(нім)
2

2
2
2
Друга іноземна мова(рос.)

2



Зарубіжна література
2
2
2
2
2
Суспіль-ство-знавство
Історія України
1
1
1
1,5
1,5
Всесвітня історія
-
1
1
1
1
 Основи правознавства
-
-
-
-
1
Мистецтво
Музичне мистецтво
1
1
1
-
-
Образотворче мистецтво
1
1
1
-
-
Мистецтво
-
-
-
1
1
Математика
Математика
4
4
-
-
-
Алгебра
-
-
2
2
2
Геометрія
-
-
2
2
2
Природо-знавство
Природознавство
2
-
-
-
-
Біологія
-
2
2
2
2
Географія
-
2
2
2
1,5
Фізика
-
-
2
2
3
Хімія
-
-
1,5
2
2
Технології
Трудове навчання
2
2
1
1
1
Інформатика
1
1
1
2
2
Здоров'я і фізична культура
Основи здоровя
1
1
1
1
1
Фізична культура
3
3
3
3
3
Разом
25,5+3
27,5+3
29+3
29,5+3
31 + 3
Додатковий час на предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації
2,5
2,5
2
2,5
2
Курси за вибором :
1
1
0,5
0,5
0,5
Етика
1
1



Історія  рідного краю


0,5
0,5
0,5
Факультативи, індивідуальні заняття :

1,5

2
1,5
Українська мова ( індивід. заняття)
1

1


Математика ( інд. заняття)
0,5
0,5
0,5
1
0,5
Біологія ( факультатив)



1
1
Німецька мова (факультатив)

1



Гранично допустиме навчальне навантаження на  учня
28
30
31
32
33
Всього ( без урахування поділу класів на групи )
28+3
30+3
31+3
32+ 3
33 + 3

* Заклад загальної середньої освіти може обирати інтегрований курс «Мистецтво» або окремі курси: «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво».
** Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження учнів, але обов'язково фінансуються.
*** В межах галузі «Суспільствознавство» у 5-му класі вивчається курс «Історія України (Вступ до історії)», у 6-му – інтегрований курс «Всесвітня історія. Історія України».

Навчальний план вміщає зміст і структуру другого рівня освіти, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів
Варіативна складова навчальних планів використана на:
-          підсилення предметів інваріантної складової;
-          запровадження курсів за вибором, що розширюють обрану закладом освіти спеціалізацію, а також світоглядного спрямування: логіка,  критичне мислення;
-          індивідуальні заняття та консультації.
Здійснено змістове наповнення предмета «Фізична культура» через введення гурткової роботи (хореографії, волейбол,спортивний), що сприяє формуванню навичок здорового способу життя та безпечної поведінки школярів.
Гранична наповнюваність класів та тривалість уроків встановлена відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту" .
Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі.
2. Очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм для учнів закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня для 5-9-х класів - за Типовою освітньою програмою  закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 20.04.2018 № 405 (таблиця 10).
Перелік навчальних програм
для учнів закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня
п/п
Назва навчальної програми
1.                   
Українська мова
2.                   
Українська література
3.                   
Біологія
4.                   
Всесвітня історія, історія рідного краю
5.                   
Географія
6.                   
Зарубіжна література
7.                   
Інформатика
8.                   
Історія України
9.                   
Математика
10.               
Мистецтво(образотворче, музичне, мистецтво)
11.               
Основи здоров’я
12.               
Природознавство
13.               
Трудове навчання
14.               
Фізика
15.               
Фізична культура
16.               
Хімія
17.               
Іноземні мови:англійська, німецька
18.               
Етика


Результати навчання повинні зробити внесок у формування ключових компетентностей учнів:

3. Рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти внутрішнього забезпечення якості освіти
Основними формами організації освітнього процесу вважати різні типи уроку:
-        формування компетентностей;
-        розвитку компетентностей;
-        перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей;
-        корекції основних компетентностей;
-        комбінований урок.
Також формами організації освітнього процесу є екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо.
Форми організації освітнього процесу уточнюються та розширюються у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.
Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.
З метою засвоєння нового матеріалу та розвитку компетентностей створити умови для проведення  навчально-практичних  занять з різних предметів як функції перевірки та оцінювання досягнення компетентностей здобувачів освіти. Спрямувати  роботу вчителів на проведення занять в малих групах, (у тому числі роботу учнів у парах змінного складу) за умови, що окремі учні виконують роботу консультантів, тобто тих, хто навчає малу групу.
Розробити програму шкільного моніторингу внутрішнього забезпечення якості освіти, яка включатиме такі компоненти:
·                     політика та процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
·                     система та механізми забезпечення академічної доброчесності в закладі освіти;
·                     критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
·                     механізми реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
Критерії, правила і процедури оцінювання учнів у ЗЗСО визначаються на основі положень відповідних наказів МОН України щодо оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти (можливі інші критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти, що визначаються документами ЗЗСО та не суперечать чинному законодавству).
КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Педагогічніпрацівники*
Необхідно
(осіб)
Фактично
(осіб)
Відсотоквіднеобхідного
1
2
3
4
Усього педагогічних працівників
1
16
6
з них:



Мають відповідну освіту

16
0
працюють у навчальному закладі за сумісництвом
-
-
-

ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЯКІСНИЙ СКЛАД ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
з/п
Найменуваннянавчальноїдисципліни
Прізвище, ім'я, побатькові
Найменуванняпосади
Найменуваннязакладу,
якийзакінчив
(рікзакінчення, спеціальність, кваліфікаціязадипломом)
Кваліфікаційнакатегорія, педагогічне, звання
(ріквстановлення, підтвердження)
Педагогічний стаж
(повнихроків)
Підвищеннякваліфікації за фахом
(найменуваннянавчального закладу, номер, дата видачі документа про підвищеннякваліфікації)
Примітки
1
2
3
4
5
6
7
8
9

1. Особи, які працюють за основним місцем роботи

1


Хімія


Гребенюк Валентина Борисівна

Директор

Житомирський педінститут

Вища, старший вчитель

32

2017

2
Математика
Шнипко Тетяна Анатоліївна
Заступник з НВР
ЖДПІ
вища
18
2020

3
Укр. мова, укр. Літ
Ткачук Світлана Валеріївна
Заступник з НВР
ЖДПІ
вища
16
2019

4
Укр. мова, укр. Літ
Глібко Галина Петрівна
Вчитель
Житомирський педінститут
Вища, старший вчитель
53
2020

5
Біологія, географія
Іщук Валентина Андріївна
Вчитель
Вінницький педінститут
Вища, старший вчитель
30
2019






перша



6
Історія, труд. навчання
Марцун Володимир Дмитрович
Вчитель
Луцький педінститут
вища
45
2019 (історія),
2018(труд навчання)

7
Історія,
право
Антонюк Тамара Костянтинівна
Вчитель
Ужгородський університет
перша
45
2019










8
Рос. мова, заруб. літ-ра
 Марцун Ірина Григорівна
Вчитель
Житомирський педінститут
І категорія
49
2019

9
Англ.мова
Семенюк Наталія Дмитрівна
Вчитель
Житомирський педінститут
перша
29
2019

10
Фізика, астрономія
Башинська Галина Миколаївна

Вчитель

Житомирський педінститут

Вища
27
2020










11
Фізкультура, ЗВ
Антонюк Анатолій Андрійович
Вчитель
Вінницький педінститут
Вища, ст. вчитель
43
2019

12

Основи здоров'я

Бевзо Тетяна Василівна
Вчитель
Кам'янець-Подільський університ
І категорія
15
2017

13
Музичне мистецтво
Пархомчук Віталій Анатолійович
Вчитель





14
Інформатика.
Синьковська Олена Леонтіївна
Вчитель





15
Образотворче мистецтво, педагог-організатор
Тарасюк Ніла Михайлівна
Вчитель
ЖДУ
спеціаліст
11
--

16
Практичний психолог
Костишина Світлана Павлівна
Практичний психолог
ЖДУ
друга
10
--

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАЛЬНИМИ ПІДРУЧНИКАМИ ТА ПОСІБНИКАМИ, РЕКОМЕНДОВАНИМИ МОН УКРАЇНИ
Забезпечено на 90%

4. Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРИМІЩЕННЯМИ НАВЧАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ, ІНШИМИ ПРИМІЩЕННЯМИ, СПОРТИВНИМИ МАЙДАНЧИКАМИ
з/п
Перелік приміщень навчальногопризначення, іншихприміщень, спортивнихмайданчиків
(відповідно до нормативівматеріально-технічногозабезпечення та санітарно-гігієнічнихвимог)
Кількість
приміщень
Площа з розрахунку
на одного учня (кв.м.)
Власні (орен-довані) примі-щення, майдан-чики
Необхідно
(одиниць)
Фактично
(одиниць)
Необхідно
Фактично
1
2
3
4
5
6
7
1
Класні кімнати
8
8


2
2
Комп’ютерний клас
1
1




ОБЛАДНАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРИМІЩЕНЬ ТА МАЙДАНЧИКІВ
з/п
Найменуваннянавчальнихприміщень та майданчиків
Найменуваннянавчальногообладнання*
Необхідно (одиниць)
Фактично
(одиниць)
Відсоток від необхідного
1
2
3
4
5
6
1
Актова зала

1
1
100
2
Бібліотека

1
1
100
3
Спортивна зала

1
1
100
4
Їдальня

11

100

5. Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти
Базова середня освіта здобувається, як правило, після здобуття початкової освіти.
Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття базової середньої освіти за інших умов.
Оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи здійснюється за 12-бальною шкалою (відповідно до наказу МОН України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»).
Відповідно до ступеня оволодіння знаннями і способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень учнів: початковий, середній, достатній, високий.
Оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів, а також за результатами перевірки навчальних досягнень учнів: усної (індивідуальне, групове, фронтальне опитування), письмової (самостійна робота, контрольна робота, тематична контрольна робота, тестування, та ін.).

3 РОЗДІЛ
ПОВНА ЗАГАЛЬНА СЕРЕДНЯ ОСВІТА
Для 10-11 класу здобувається за Типовою освітньою програмою  закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 20.04.2018 № 408 (таблиця 2)
Освітня програма школи передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом, введення якої в дію здійснити поетапно:
-        у 10-х класах закладу освіти – з 2018/2019 навчального року;
-        в 11х класах закладу освіти  - з 2019/2020 навчального року.
Програмою передбачено:
1.Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення.
1.1.Навчальний план для 10 та 11класів (Таблиця 2 до Типової освітньої програми)

Старша школа 10, 11 класи

Предмети
Кількість годин
на тиждень у  класах

Кількість годин
на тиждень у  класах
10
11

Українська мова
2
2
Іноземна мова
( англійська )
2
2
Українська література
2
2
Зарубіжна література
1
1
Історія України
1,5
1,5
Всесвітня історія
1
1
Громадянська освіта
2
0
Математика  (алгебра і початки аналізу та геометрія)
3
3
Біологія і екологія
2
2
Географія
1,5
1
Фізика і астрономія
3
4
Хімія
1,5
2
Захист Вітчизни
1,5
1,5
Фізична культура
3
3
Вибірково-обов'язкові предмети:
Інформатика
Технології


1,5
1,5
1,5+4,5
1,5+4,5
Разом
27+3+4,5
26+3+4,5
Додаткові години на профільні предмети, окремі базові предмети, спеціальні курси, факультативні курси та індивідуальні заняття
6
7
Історія рідного краю
0,5
0,5
Математика ( факультатив)
1
1
Українська мова (факультатив)

1
Гранично допустиме навчальне навантаження на 1 учня
33
33
Всього фінансується ( без урахування поділу класів на групи )
33+3
33+3


2.Очікувані результати навчання учнів
Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі.
Очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм для учнів закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (затверджені наказами МОН України від 23.10.2017 №1407 та від 24.11.2017
№1539).
№п/п
    Назва навчальної програми
 Рівень вивчення
1.      1
Українська мова
 Рівень стандарту
2.      2
Українська література
Рівень стандарту
3.      3
Зарубіжна література
Рівень стандарту
4.      4
Англійська мова
Рівень стандарту
Історія України
Рівень стандарту
6
Всесвітня історія
Рівень стандарту
7
 Громадянська освіта (інтегрований курс)
Рівень стандарту
8
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія)
Рівень стандарту
9
Біологія і екологія
Рівень стандарту
10
Географія
Рівень стандарту
11
Фізика і астрономія
Рівень стандарту
12
Хімія
Рівень стандарту
13
Фізична культура
Рівень стандарту
14
Захист Вітчизни
Рівень стандарту
15
Інформатика
Рівень стандарту
17
Технології
Профільний рівень

Оцінювання навчальних досягнень учнів старшої школи здійснюється за 12-бальною системою(шкалою) і його результати позначаються цифрами від 1 до 12 (відповідно до наказу МОН України від 13.04.2011 № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти»).
Обов’язковому оцінюванню підлягають навчальні досягнення учнів з предметів інваріантної складової навчального плану закладу.
Державна підсумкова атестація осіб, які здобувають загальну середню освіту в ЗЗСО, відбувається відповідно до наказу МОН України від 07.12.2018 № 1369 «Про затвердження Порядку проведення державної підсумкової атестації» (Із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки України № 221 від 18.02.2019).

3.Рекомендовані форми організації освітньогопроцесу та інструменти внутрішнього забезпечення якості освіти
Типи уроку:
-        формування компетентностей;
-        розвитку компетентностей;
-        перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей;
-        корекції основних компетентностей;
-        комбінований урок.
Також формами організації освітнього процесу вважати екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо.
Форми організації освітнього процесу уточнюються та розширюються у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.
Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.
КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Педагогічніпрацівники*
Необхідно
(осіб)
Фактично
(осіб)
Відсотоквіднеобхідного
1
2
3
4
Усього педагогічних працівників
11
10
10
з них:



Мають відповідну освіту

10
100
працюють у навчальному закладі за сумісництвом
-
-
-
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЯКІСНИЙ СКЛАД ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
з/п
Найменуваннянавчальноїдисципліни
Прізвище, ім'я, побатькові
Найменуванняпосади
Найменуваннязакладу,
якийзакінчив
(рікзакінчення, спеціальність, кваліфікаціязадипломом)
Кваліфікаційнакатегорія, педагогічне, звання
(ріквстановлення, підтвердження)
Педагогічний стаж
(повнихроків)
Підвищеннякваліфікації за фахом
(найменуваннянавчального закладу, номер, дата видачі документа про підвищеннякваліфікації)
Примітки
1
2
3
4
5
6
7
8
9

1. Особи, які працюють за основним місцем роботи
1.
Хімія
Гребенюк Валентина Борисівна
Директор
Житомирський педінститут
Вища, старший вчитель
32
2017

2
Укр. мова, укр. Літ
Ткачук Світлана Валеріївна
Заступник з НВР
ЖДПІ
вища
16
2019

3
Укр. мова, укр. Літ
Глібко Галина Петрівна
Вчитель
Житомирський педінститут
Вища, старший вчитель
53
2020

4
Біологія, географія
Іщук Валентина Андріївна
Вчитель
Вінницький педінститут
Вища, старший вчитель
30
2019

5
Історія
Антонюк Тамара Костянтинівна
Вчитель
Ужгородський університет
перша
45
2019

6
Рос. мова, заруб. Літ-ра, мистецтво
 Марцун Ірина Григорівна
Вчитель
Житомирський педінститут
І категорія
49
2019

7
Англ.мова
Семенюк Наталія Дмитрівна
Вчитель
Житомирський педінститут
перша
29
2019

8
Фізика, астрономія, математика
Башинська Галина Миколаївна

Вчитель

Житомирський педінститут

Вища
27
2020

9
Інформатика, математика
Синьковська Олена Леонтіївна
Вчитель
Житомирський педінститут
спеціаліст



10
Практичний психолог
Костишина Світлана Павлівна
Практичний психолог
ЖДУ
друга
10
--



Забезпечено навчальними посібниками і підручниками на 90%


4.Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття повної загальної середньої освіти

Повна загальна середня освіта здобувається, як правило, після здобуття базової середньої освіти. Діти, які здобули базову середню освіту та успішно склали державну підсумкову атестацію на 1 вересня поточного навчального року повинні розпочинати здобуття повної загальної середньої освіти цього ж навчального року.
Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття повної загальної середньої освіти за інших умов.





  Увага !!! Ми перейшли на новий сайт http://troianiv-zosh.zt.sch.in.ua/